Nieuws

Vakantiehuis verhuren met Facebook en social media

Vakantiehuis verhuren via Facebook

Tegenwoordig is Facebook niet meer weg te denken.
Zat u er eerst niet op dan werd u wel "gedwongen" om mee te doen.
Naast een persoonlijk Facebook profiel kunt u ook heel goed een bedrijf, product, dienst of...uw vakantiehuis promoten.
Maar weet u eigenlijk wel hoe dit precies werkt en hoe u het beste uw eigen vakantiehuis kunt gaan verhuren via Social Media?
In dit artikel zal ik "kort" uitleggen hoe u dit het beste kunt gaan aanpakken.

Waar men meestal de fout in gaat, is het aanmaken van een persoonlijk profiel voor een vakantiehuis. Wat maakt dat uit zult u nu wel denken. Nou eigenlijk alles!
Wanneer u dit doet beperkt u zich tot een goede eerste opzet voor het creëeren van uw toekomstige publiek. In het ergste geval kan Facebook uw persoonlijke profiel verwijderen die u gebruikt voor uw vakantiehuis.
De regel van Facebook is dat u een natuurlijk persoon moet zijn om een persoonlijke pagina te gebruiken.

De voordelen van het maken van een bedrijfspagina ten op zichte van een persoonlijk profiel voor uw vakantiehuis ziet u hieronder.

-Zo kunt u binnen een bedrijfspagina statistieken gaan inzien wanneer u 30 volgers heeft of meer.
-U kunt zelf uw publiek targetten en gaan adverteren
-Het aantal volgers is onbeperkt (bij een persoonlijk profiel is het aantal vrienden beperkt)
-Landkaart met contactgegevens en een call-to-action knop

Kortom maakt u a.u.b. een bedrijfspagina aan voor uw vakantiehuis.

Tip! Gebruik de naam van uw vakantiehuis met de plaats of land Bijvoorbeeld: Bungalow De Hilde - Terschelling.
(Deze bedrijfspagina wordt dan nog makkelijker gevonden in het zoeksysteem van Facebook voor potentiële huurders die op zoek zijn naar een bungalow op Terschelling)

Dan komt het volgende "probleem". U bent beland op de pagina waar u een keuze moet gaan maken onder welke tak u uw vakantiehuis gaat onderbrengen. Doe dit als volgt:

-u vult als naam in: uw vakantiehuisnaam - plaats of land (bijv. Bungalow De Hilde - Terschelling)
-kies de categorie "bedrijven en organisaties"
-kies de subcategorie "reizen en vrije tijd" (als u later uw contactgegevens heeft ingevuld kunt u deze subcategorie veranderen in "vakantiehuisje" en verdwijnt "reizen en vrije tijd")
-maak een passende url aan. Bijvoorbeeld --> www.facebook.com/uwvakantiehuis

De rest spreekt voor zich en u vult alles netjes in.

U kunt nu beginnen met het opbouwen van publiek. Waarom? U kunt nu wel energie steken in het plaatsen van leuke berichten, maar als niemand het leest gaat de lol er snel van af.
Nodig dus vrienden uit om de pagina te liken.
Daarnaast kunt u publiek opbouwen met het maken van advertenties. U kunt ontzettend goed targetten wie u als publiek wilt bereiken.

Ik geef als voorbeeld nogmaals Bungalow De Hilde - Terschelling , omdat ik deze pagina ook beheer. Ik weet uit ervaring dat vrouwen meestal thuis de boekingen regelen.
Daarnaast target ik op leeftijd en interesses. Een voorbeeld geef ik hieronder:

-target op vrouwen
-leeftijd tussen 35 - 55 jaar
-interesses: Terschelling, Waddeneilanden, Beleef Terschelling, Rederij Doeksen, Waddenzee, Midsland, West Terschelling

Ik heb nu een voorbeeld gemaakt van mijn publiek en heb o.a. mijn publiek van 15 volgers naar ruim 565 volgers weten te brengen.

Maar hoe doet u dit?
U moet een aantal dingen goed begrijpen. Uw eigen website werkt niet hetzelfde als Facebook. Wat ik hiermee bedoel te zeggen. Gebruik Facebook niet als zend medium met allerlei informatie over uw vakantiehuis, want daar heeft u al uw eigen website voor en het publiek vind dit minder interessant.
Probeer dus een beleving te creëeren en geef informatie wanneer dit er ook echt toe doet.
Persoonlijk vind ik 75%-25% een goede verhouding. Oftewel post ongeveer 25% aan informatie in uw berichten en probeer met die 75% iets te creëeren wat uw publiek op prijs stelt.

Tip! Doe dit in 9 van de 10 gevallen met een foto en stel er een vraag bij. Dit levert ontzettend veel conversie op en dit zorgt ervoor dat uw bericht meerdere keren in de newsfeed van uw volgers en in de newsfeed van de vrienden van uw volgers terecht komen.

De kunst is alleen dat u creatief moet zijn en dat u er tijd in moet steken. Plaats dus gemiddeld om de dag wel een bericht.
Een aantal voorbeelden van berichten die ik heb gemaakt en wat ontzettend goede conversie opleverde ziet u helemaal onderaan:

Tip! Kunt u om een of andere reden niks posten dan kunt u ook een bericht inplannen op een dag en tijdstip dat het beste is om te posten wanneer u dit zelf niet kunt doen op dat moment.

Ken uw publiek en na ongeveer 2 weken weet u wanneer uw eigen volgers het meest actief zijn. Hier kunt u op inspelen door berichten te plaatsen op de meest actieve tijden. Ook kunt dit terugzien in uw statistieken wat bij een persoonlijk profiel niet mogelijk is.
Waarom is dit zo belangrijk?

-u heeft een groter bereik
-een volger die uw bericht liked heeft een grotere kans dat hij/zij uw volgende bericht weer ziet in zijn/haar newsfeed
-als u gaat adverteren bent u minder kosten kwijt

Kortom de 2 belangrijkste factoren zijn
-het tijdstip van plaatsen van uw bericht
-het bericht moet een plaatje met relevante tekst bevatten met een vraag erin, omdat u wilt dat uw volgers reageren.

Natuurlijk biedt Facebook nog tal van andere opties, maar dat gaat marketing technisch een stap te ver voor mensen die net beginnen met een bedrijfspagina.
Met deze tips die ik u heb gegeven, boekt u al ontzettend goede resultaten en maakt u van uw volgers huurders.

Heeft u nog vragen of hulp nodig met de opzet van uw bedrijfspagina? Dan kunt u ons altijd een email sturen op info@opvakantiehuis.nl

Succes!

Het OpVakantiehuis.nl Team

Voordelen huren bij Nederlandse vakantie eigenaar

Het huren van een vakantiehuis of ander type vakantie accommodatie bij een Nederlandse eigenaar heeft een aantal grote voordelen, het is niet voor niets dat veel mensen hier de voorkeur aan geven.

Een van de grote voordelen van OpVakantiehuis.nl is, dat u direct en in het Nederlands met de eigenaar of accommodatie-verhuurder communiceert. De communicatie verloopt daardoor gemakkelijk, snel, en de kans op misverstanden is minimaal. Zonder reisbureau of agency als schakel ertussen en waardoor u geen reserverings- en boekingskosten hoeft te betalen.

Via het contactformulier onder elke vakantie accommodatie kunt u direct contact opnemen met de eigenaar zonder enige vorm van verplichting. Wij houden gewoon van simpel, u toch ook?

Hoe verschillend de vakantie accommodaties ook zijn in aard, comfort, prijs, ligging etc... één eigenschap hebben ze zeker gemeen: u vindt bij onze vakantie accommodaties altijd een warm onthaal!

Team,
OpVakantiehuis.nl

Vakantie Frankrijk nog populair bij afwezigheid Nederlands elftal op het EK 2016?

Maken we als 'kleine' voetbalnatie nog kans op een ticket naar het Europees Kampioenschap in Frankrijk 2016?

Die vraag wordt natuurlijk breed uitgemeten in de media. Volgens velen onder ons is de kans zeer klein.
Maar heeft dit invloed voor de Nederlandse vakantiegangers die een vakantie willen boeken naar Frankrijk? Aan de hand van cijfers zien wij een stijging van vakantieboekingen van Nederlanders die dit doen bij Nederlandse vakantiehuis eigenaren. Wij zijn van mening dat dit ook voor de zomer 2016 gaat gebeuren. In Europa is Frankrijk na Spanje het favoriete vakantieland bij uitstek. Buiten Europa is Curaçao erg in trek onder de Nederlandse vakantiegangers.

Echter hebben we in Nederland de laatste jaren steeds warme zomers gehad, waardoor het voor de Nederlandse vakantieganger ook aantrekkelijker geworden is om in eigen land te verblijven. Ook hier zie je dat men vaker direct bij een vakantiehuis eigenaar boekt zonder tussenkomst van een tussenpersoon. Voor velen voelt het vertrouwd aan om bij een Nederlandse huiseigenaar te boeken en misschien heeft een gunfactor hiermee te maken. De belangrijkste reden is volgens ons het internet. Naast een boekingskantoor heeft bijna elk vakantiehuisje of ander type accommodatie wel een eigen website, gekoppeld aan een social mediakanaal.

In ons eigen land zijn de provincies Gelderland, Overijssel en Zeeland zeer populair. Onder de Nederlandse waddeneilanden is Terschelling de favoriet.

Kortom, Frankrijk blijft populair onder de Nederlanders, maar we zien wel een verschuiving naar ons eigen mooie kikkerlandje.
Het EK kijken zonder het Nederlands elftal kunnen we maar beter doen in een vakantiehuisje in eigen land, nietwaar? ;)

Team,
www.OpVakantiehuis.nl

Promoot uw vakantiehuis of accommodatie bij OpVakantiehuis.nl

Adverteer met uw vakantiehuis of vakantie accommodatie bij OpVakantiehuis.nl:

✔ eenvoudig
✔ direct contact met potentiële huurder zonder onze tussenkomst
✔ lage advertentiekosten en zonder verplichtingen.
✔ gezien worden
✔ link naar uw website bij premium advertentie
✔ snel

U kunt dus tegen lage kosten uw vakantiehuis plaatsen en direct beginnen met adverteren.
Ook kunt u als huurder direct contact opnemen met de vakantiehuis eigenaar zonder tussenpersoon. U bespaart zo flink als huurder.
Naast vakantiehuizen kunt u als verhuurder ook andere vakantieaccommodaties plaatsen zoals een:

✔ appartement
✔ bed and breakfast (B&B)
✔ blokhut
✔ bungalow
✔ camper
✔ camping
✔ chalet
✔ groepsaccommodatie
✔ hotel
✔ huurtent
✔ pension
✔ stacaravan
✔ vakantie (woon)boot

Waarom bieden wij dit aan op Opvakantiehuis.nl?

Wij zijn van mening dat de vakantiehuizen- en vakantieaccommodatie markt transparanter moeten zijn. Dit kun je realiseren door een platform te creëren waar potentiële huurders en verhuurders met elkaar in contact kunnen komen. Doordat verhuurders naast een een boekingskantoor ook een eigen website hebben in combinatie met social media, kan men nu ook makkelijker zelfstandig een huurder bereiken. Het platform wat wij aanbieden is een overzichtelijk geheel.

Heeft u nog aanvullende vragen? Schroom dan niet contact met ons op te nemen op info@opvakantiehuis.nl

Team,
www.OpVakantiehuis.nl

Tips bij het huren van een vakantiehuis

Het huren van een vakantie accommodatie via OpVakantiehuis.nl:

Bent u hier voor de eerste keer? Het is heel gemakkelijk, omdat u direct in contact staat met de eigenaar kunt u ook de beste service verwachten.

1) De perfecte vakantie accommodatie zoeken en reserveren:

Gebruik de zoekmachine om een lijst van vakantiehuizen of andere vakantie accommodaties te vinden waar uw interesse naar uit gaat.
Door op de foto of overige gegevens te klikken, vindt u in de advertentie een uitgebreide beschrijving van het huis, boekingsschema plus een contactformulier waarmee u zelf in contact kunt komen met de eigenaar.

U kunt direct een email sturen naar de vakantie accommodatie eigenaar in de advertentie. Zorg ervoor dat u uw telefoonnummer en e-mailadres vermeldt. Zo kan de eigenaar van de desbetreffende accommodatie makkelijk in contact met u komen.

TIP! : wij raden u aan meerdere reserveringen te versturen naar verschillende accommodaties, zodat u meer keuze heeft.

2) Kies uw accommodatie en stel uw reservering veilig

Heeft u eenmaal contact opgenomen met de eigenaar, controleer of de accommodatie aan uw wensen voldoet. Is dat het geval stel uw reservering veilig door de eigenaar een aanbetaling te betalen. Deze zal variëren tussen 10% en 50% van de totale huurprijs.

LET OP! : de methode van betaling verschilt per eigenaar. Wij raden u aan gebruik te maken van een Creditcard, iDeal of overschrijven.

3) Controleren, ondertekenen en terugsturen van het huurcontract

Stuur het huurcontract terug naar de eigenaar; hiermee bent u ervan verzekerd dat zowel u de huurder als de eigenaar akkoord gaan met de huurovereenkomst. Deze houdt o.a. in de aankomst- en vertrektijd, aankomst- en vertrekdatum, datum van betaling, annuleringsvoorwaarden en overige voorwaarden bijvoorbeeld inzake huisdieren.

LET OP! : lees en controleer het huurcontract goed voordat u deze ondertekent.

4) Betaal op tijd!

De wijze van betaling van de overeengekomen huurprijs staat vermeld in het huurcontract. In de meeste gevallen dient de volledige huurprijs vóór aankomst te zijn overgemaakt. Voorkom dat u uw voorschot kwijt raakt en betaal de volledige huurprijs vóór de overeengekomen datum.

LET OP! : voor vertrek is het handig over de volgende informatie te beschikken:

✔volledig adres van de vakantie accommodatie;
✔het exacte adres waar u de sleutel van de accommodatie dient op te halen;
✔het telefoon-nummer van de eigenaar of degene die verantwoordelijk is;
✔de exacte route (van het vliegveld of haven) naar de accommodatie

5) Teruggave van de borg

Indien overeengekomen is een borg te betalen, dient u zelf contact op te nemen met de accommodatie eigenaar voor teruggave van de borg. Wanneer de accommodatie in dezelfde staat wordt achter gelaten als bij aankomst, dient u de volledige borg terug te krijgen.

Hopelijk heeft u iets aan onze tips gehad!
Voor verdere vragen kunt u altijd contact met ons opnemen op info@opvakantiehuis.nl

Team,
www.OpVakantiehuis.nl