FAQ's | Veel gestelde vragen

Algemene vragen:

Wie of wat is OpVakantiehuis.nl?

OpVakantiehuis.nl is opgericht in 2015 en is voortgekomen vanuit huureenbungalow.com . Het idee is ontstaan, omdat wij zelf ook eigenaar van een vakantiebungalow zijn, maar buiten een boekingskantoor ook een externe GRATIS partij wilden hebben. Wij zijn toen tot het besluit gekomen om zelf een platform op te gaan starten. De vakantie accommodatie markt mag van ons een stuk transparanter zijn en dit moet gratis kunnen. Het heeft een groeiend aanbod van:

✔ vakantiehuizen
✔ appartementen
✔ bed and breakfast (B&B)
✔ blokhutten
✔ bungalows
✔ campers
✔ campings
✔ chalets
✔ groepsaccommodaties
✔ hotels
✔ huurtenten
✔ pensions
✔ stacaravans
✔ vakantie (woon)boten

Ons doel is de klant goed van dienst te zijn bij het zoeken naar een geschikte accommodatie.
Wij als OpVakantiehuis.nl verhuren zelf NIET, maar zijn een platform waar huurder en verhuurder met elkaar in contact kunnen komen in Nederland en het buitenland.

Hoe boek ik via OpVakantiehuis.nl?

U kunt snel en eenvoudig een email sturen naar de verhuurder. Onderaan elke accommodatie ziet u duidelijk een contactformulier. U kunt in het boekingsschema van de accommodatie zien of deze verhuurt is nog vrij staat voor verhuur. Mocht dit niet het geval zijn dan kunt u dit alsnog vragen aan de verhuurder in het contactformulier. Ook voor andere vragen kunt u dit doen in dit contactformulier. Aansluitend completeert u uw contactgegevens.

Wat gebeurt er na een boeking?

Na een boekingsaanvraag wordt uw boeking binnen 48 uur door de verhuurder bevestigd. Het kan zijn dat de boeking niet door kan gaan door bijvoorbeeld onvoldoende beschikbaarheid, de klant voldoet niet aan de eisen zoals vermeld in het huurcontract of veranderingen van de prijs. Vanzelfsprekend wordt u in kennis gesteld via email over een bevestiging of afkeuring door de verhuurder. Bij een bevestiging zal de verhuurder aansluitend via email, telefoon of post contact met u opnemen en u alle informatie voor het verblijf en betaling toe sturen.

Welke gegevens moet ik bij een boeking opgeven?

Om een boeking via OpVakantiehuis.nl te voltooien, heeft de verhuurder de volgende contact gegevens van u nodig:

✔ Voornaam en achternaam
✔ Adres (straat, huisnummer, postcode, stad)
✔ Telefoonnummer
✔ E-mailadres
✔ Geboortedatum
✔ Aantal personen

Wat zijn de aankomst– en vertrektijden?

Omdat wij geen verhuurbedrijf zijn, maar een platform zijn de aankomst- en vertrektijden verschillend per verblijf. De tijden kunt u het beste bespreken met de verhuurder.

Hoe betaal ik via OpVakantiehuis.nl?

Omdat wij een vakantiehuizenmarktplaats zijn, hoeft u aan ons niets te betalen. U betaalt direct aan de verhuurder.

Mag ik een optie plaatsen?

Niet alle verhuurders accepteren een optie. Mocht u een optie willen plaatsen, neem dan contact met de verhuurder op via het contactformulier.

Moet ik een aanbetaling doen?

De meeste van onze verhuurders willen graag een aanbetaling tussen de 10% en 50%. Dit is echter afhankelijk van de verhuurder van het verblijf. U hoeft aan ons niets te betalen. Wanneer u een last-minute boekt, zult u vlak voor aankomst alles moeten betalen.

Zijn er ook bijkomende kosten?

In Nederland is het verplicht toeristenbelasting te betalen. Dit varieert per vakantieaccommodatie en per plaats of land. Vaak komen er ook nog schoonmaakkosten bij en kan er een borg gevraagd worden.
Of deze bijkomende kosten bij de prijs is inbegrepen zitten, kunt u zien bij overige gegevens. Vaak is dit exclusief dus houd hier a.u.b. rekening mee.